Kundeservice

Hei, hvordan kan vi hjelpe deg?

Nedenfor finner du svar på de vanligste spørsmålene. Du er også velkommen til å prøve vår Answer Bot i høyre hjørne for å finne svar på spørsmålene dine.

Hvis du ikke fant svaret du lette etter, er du velkommen til å legge igjen en melding. Vi svarer på din henvendelse så raskt som mulig og senest innen 48 timervanlige virkedager.

Levering og retur

  • Hva koster leveransen?

    Hvis du velger 3 eller flere par briller, får du gratis levering med PostNord Danmark og Posten Norge. Hvis du velger 1 eller 2 par briller, koster leveransen 49 NOK.

  • Hvor lang er leveringstiden?

    Hvis du bestiller før kl. 14.00 på normal arbeidsdag, vil bestillingen din bli sendt ut samme dag. Hvis du bestiller senere enn kl. 14.00, eller i løpet av helgen, vil bestillingen din bli sendt ut neste arbeidsdag.

    Normal leveringstid er 2-6 arbeidsdager.

  • Fri retur

    Uansett årsak er du velkommen til å returnere ett eller flere produkter helt gratis. Det gjelder kun når du benytter returklistremerket du mottok med ordren din. Sørg for å dekke til eller fjerne den opprinnelige strekkoden på esken og pakk varene forsiktig inn i originalinnpakningen. Du leverer pakken til Posten Norge på et av deres postkontorer eller Post i butikk.

    NB! Nye EU-regler stiller krav til at forsendelsen markeres med CN22 lapp.

  • Jeg trenger nye returskjemaer

    Kontakt vår kundeservice på hei@luxreaders.no. Oppgi bestillingsnummeret ditt så vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

  • Hvordan returnerer jeg ordren min?

    NB! Nye EU-regler stiller krav til at forsendelsen markeres med CN22 lapp.

    Legg de nøye innpakkede brillene tilbake i pakken og lukk den ordentlig. Klistre deretter den vedlagte returlappen på pakken og lever den hos din nærmeste Posten-distributør.

    Vennligst merk at returen kun er gratis hvis du benytter vedlagte returlapp. Du vil få en automatisk generert e-post når vi registrerer returen på vårt lager. Det kan ta opp til 14 dager. Etter vi har mottatt varen vil vi refundere hele kjøpesummen på samme betalingsmåte som ble benyttet ved plassering av ordren.

    Husk: Brillene  returneres i originalinnpakningen.

  • Refusjon

    Når du angrer på kjøpet ditt refunderer vi det fulle ordrebeløpet inkludert leveringskostnadene. Du returnerer produktene med returklistremerket som fulgte med ordren din. Vi vil refundere beløpet uten unødig opphold og innen 100 dager fra den datoen vi mottok meldingen om returen.

    Full refusjon gjelder imidlertid ikke i følgende tilfeller:

    Hvis du har kjøpt flere varer på samme ordre og kun angrer på deler av kjøpet ditt vil vi ikke refundere leveringskostnadene.

    Hvis du har valgt en leveringsmåte som er mer kostbar enn den billigste leveringsmåten vi tilbyr, vil du ikke bli refundert for ekstrakostnadene.

    Leverer dere til mitt land?

    Luxreaders.no leverer vi kun til Norge.

    Ønsker du levering til Danmark besøk Luxreaders.dk
    Ønsker du levering til Sverige besøk Luxreaders.se
    Ønsker du levering til Finland besøk Luxreaders.fi
    Ønsker du levering til Nederland besøk Luxreaders.nl
    Ønsker du levering til Tyskland besøk Luxreaders.de
    Ønsker du levering til United Kingdom besøk Luxreaders.co.uk
    Ønsker du levering til Frankike besøk Luxreaders.fr
    Ønsker du levering til Spania besøk Luxreaders.es
    Ønsker du levering til Italia besøk Luxreaders.it
    Ønsker du leverint til Polen besøk Luxreaders.pl

    Ønsker du levering til Belgia, Luxembourg eller andre land Luxreaders.com

  • Bytte

    Dersom du ønsker å bytte en eller flere varer, foregår prosessen i to steg:

    STEP 1:

    Først må du returnere varen på normalt vis. Dette gjør du med den vedlagte returseddelen. Når vi mottar returen, får du refusjon via samme betalingsmåte som da du foretok kjøpet.

    STEP 2:

    Finn produktet du ønsker å bytte til på vår hjemmeside, og bestiller på normal måte. Frakt kommer i tillegg ved bytte. NB! Dersom brillene er en del av 3 for kr. 699 tilbudet, må du sende oss en mail ved bytte. Da vil vi gi deg en rabattkode, slik at du ikke betaler mer for varen du bytter. 

Min ordre

  • Har ordren min blitt sendt?

    Så snart ordren din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en bekreftelse på e-post. E-posten inneholder et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret vil ikke være aktivt før budselskapet registrerer en handling. Dette vil normalt skje på kvelden, eller tidlig neste morgen.

  • Kan ordren min spores?

    Du kan enkelt følge pakken din via sporingsnummeret ditt. Sporingsnummeret ser slik ut "LK123456789DK" nå

    Når pakken er ankommet Norge kan du spore pakken på Posten.no. Om du vil spore pakken før dette, kan du spore den via PostNord

  • Kan jeg kansellere bestillingen min?

    Nei. Vi begynner å behandle bestillingen din så snart den er mottatt, så vi kan levere så raskt som mulig. Hvis du ikke lenger ønsker varen(e), anbefaler vi at du bruker vår gratis retur så snart du mottar pakken. Les mer her.

  • Kan jeg endre bestillingen min etter at den er sendt inn?

    Nei, dessverre. Siden vi jobber hardt for å sikre at du mottar bestillingen din så raskt og nøyaktig som mulig, er vi ikke i stand til å kansellere eller endre bestillingen etter at den er sendt inn.

Betaling

  • Betalingskort

    Vi aksepterer disse betalingskortene: Vipps, Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro kreditt- og debetkort. Sammen med Klarna tilbyr vi kjøp med faktura. Når du velger faktura som betalingsmetode, får du varene hjem før du betaler. Du kan velge å betale hele beløpet samtidig eller dele betalingen opp.

  • Når vil jeg bli belastet?

    Når du har sendt inn bestillingen din, vil betalingskortet ditt bli autorisert for betaling, og du vil motta en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen. Betalingskortet vil belastes først når vi har pakket og sendt bestillingen fra lageret vårt.

    Hvis kortet ditt ikke kunne autoriseres, vil ingen beløp bli trukket, og du vil bli varslet umiddelbart på skjermen om at betalingen feilet. Vær oppmerksom på at selv om betalingen ikke er autorisert, kan enkelte kortselskaper fortsatt reservere beløpet. Dette kan føre til at du ikke vil ha tilgang til dette beløpet for en liten periode.

Produkt

  • Hvilke størrelser tilbyr dere?

    Brillene våre er delt opp i normal, bred og smal passform. Modellene med bred eller smal passform, er tydelig markert i sortimentet. Hver modell kommer kun i én størrelse. Når du har valgt en brille på hjemmesiden, kan du scrolle ned for å se de spesifikke målene for brillen.

  • Hva er forskjellen på brillene for menn og brillene for kvinner?

    Vi bruker kategorier som "menn" og "kvinner" for å gjøre nettsiden vår så brukervennlig som mulig. Alle brillene våre er unisex, så det er ikke noen forskjell mellom brillene i mann- og kvinneavdelingen. 

  • Når kommer de på lager igjen?

    Det kan være vanskelig å si akkurat når vi får varer tilbake i sortimentet. Vi prøver vårt beste på å opprettholde lagerbeholdningen og å fylle opp lageret så fort som mulig.

  • Kan jeg justere på brillene?

    Alle brillene våre er produsert med fleksible hengsler, som skal gi deg en optimal passform. Opplever du likevel at brillene ikke sitter som de skal, kan du gjøre små justeringer ved å bøye forsiktig i brillerammen.

  • Hva betyr ACE, RUBBER og METAL?

    ACE - Acetat. Briller med en glatt og blank overflate. En klassiker i brilleverdenen.

    RUBBER - Gummi. Briller med et matt utseende og friksjonsoverflate. 

    METAL - Metall. Brillene av metall har justerbare neseputer.

Kontakt oss

  • Email

    Fant du ikke svaret du leter etter? Send en e-post til oss på e-posten nedenfor:

    hei@luxreaders.no

    Legg ved ditt ordrenummer når du kontakter vår kundeservice.

    Vi svarer på din henvendelse så raskt som mulig og senest innen 48 timer på vanlige hverdager.

vårt løfte

100% tilfredshet garantert

Tilfredshet garanti sikrer at vi gjør det som skal til for at du skal bli fornøyd med dine Luxreaders. Hvis brillene dine ikke passer, hjelper vi deg med å returnere gratis eller bytte dem. Hvis brillene dine går i stykker eller du mister en skrue, erstatter vi dem. Uansett hva som trengs. Ingen spørsmål spurt. Bare kontakt Lux Happiness Team. Vi er her for deg.