Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på de mest stilte spørsmålene. Det er ofte raskeste måten å få hjelp på. Trenger du å kontakte oss, kan du bruke chat-boten nede til venstre.
Her finner du svar på de mest stilte spørsmålene. Det er ofte raskeste måten å få hjelp på. Trenger du å kontakte oss, kan du bruke chat-boten nede til venstre.
Velger du 3 par briller, får du fri frakt med levering hjem. Velger du 1 eller 2 par briller, koster leveringen 59 kr.
Bestiller du før kl. 14:00 på en hverdag, blir ordren din pakket og sendt samme dag. Bestiller du etter kl. 14:00 eller i helgen, sendes ordren neste virkedag. Leveringstiden varierer fra land til land, men vanligvis tar det 2–6 virkedager fra bestilling er lagt inn.
Passer ikke brillene, kan du returnere varene uten ekstra kostnad. Men du må gjøre det innen 100 dager. Fyll ut og følg vårt returfelt. Husk å dekke til eller fjerne den gamle returetiketten på pakken. Merk at retur kun er gratis hvis du bruker vår returetikett.
Pakk brillene forsiktig tilbake i emballasjen. Brillene må returneres i originalemballasjen og uten bruksspor. Fyll ut vårt returskjema for å motta returetikett og CN 22-etikett. Fest deretter begge etikettene på utsiden av pakken og lever pakken på et hvilket som helst UK postkontor. Husk at returen kun er gratis hvis du bruker vår returetikett. Du mottar en automatisk e-post når vi har registrert varen på vårt lager. Vi refunderer deretter beløpet du betalte ved kjøpet via samme betalingsmåte som ble brukt til å legge inn ordren, innen 14 virkedager.
Vil du bytte en eller flere varer, er prosessen delt i to steg:
1. Først må du returnere varen på vanlig måte – se vår returprosess her. Når vi mottar returen, får du pengene tilbake via samme betalingsmåte som da du kjøpte varen.
2. Finn produktet du vil bytte til på nettsiden vår og bestill på vanlig måte. Bytter du færre enn 3 par briller, kommer fraktkostnader i tillegg. Hvis brillene er en del av vårt tilbud med 3 par briller til en bestemt pris, vennligst kontakt kundeservice før du bytter. Vi gir deg en rabattkode slik at du får samme pris per par briller som i 3-parstilbudet.
Returnerer du et produkt til oss, refunderer vi betalingene du gjorde til Luxreaders samt fraktkostnader for leveringen. Du mottar automatisk en e-post når vi registrerer returen din på vårt lager. Vi refunderer deretter kjøpesummen via betalingsmåten som ble brukt. Det kan ta opptil 14 virkedager før vi mottar de returnerte varene og utsteder refusjonen.
Vår gratis returpolicy gjelder imidlertid ikke i følgende tilfeller:
Så snart ordren din sendes fra vårt lager, mottar du en e-postbekreftelse. E-posten inneholder et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret vil ikke være aktivt før kureren registrerer den første handlingen. Dette kan først skje om kvelden eller tidlig neste morgen.
Ja. Så snart ordren din sendes fra vårt lager, mottar du en e-postbekreftelse. E-posten inneholder et sporingsnummer. Dette sporingsnummeret vil ikke være aktivt før kureren registrerer den første handlingen. Dette vil mest sannsynlig skje om kvelden eller tidlig neste morgen.
Dessverre ikke. For rask levering begynner vi å behandle ordren din så snart den mottas. Hvis du ikke lenger ønsker varen(e), kan du benytte deg av vår gratis retur når pakken er mottatt. Les mer om vår gratis retur her.
Dessverre ikke. På grunn av våre tiltak for å sikre at du mottar ordren din så raskt og nøyaktig som mulig, kan vi ikke kansellere eller endre ordren din når den er lagt inn.
Hvis du tastet inn adressen din feil, må du kontakte kundeservice så raskt som mulig. De er tilgjengelige på hi@luxreaders.co.uk på hverdager.
Hvis det er mulig, endrer vi adressen på ordren med en gang.
Hvis ordren allerede har gått gjennom og det ikke er mulig å endre leveringsadressen på ordren din, finner vi en annen løsning!
Hvis du mottok feil produkt i ordren din, vennligst kontakt kundeservice og fortell dem hvilket produkt du opprinnelig bestilte med ordrenummeret, slik at vi kan gi deg en rabattkode hvis du kjøpte 3 par og bytter ett feil par.
Deretter må du returnere pakken tilbake til oss i originalemballasjen, vennligst bruk returskjemaet på vår nettside.
Du må returnere pakken til samme posttjeneste som leverte den til deg i utgangspunktet.
Vi godtar følgende kreditt- og debetkort:
Visa, MasterCard, Visa Electron og Maestro.
Når du har lagt inn bestillingen, blir kortet ditt autorisert og du får en e-post som bekrefter at ordren er registrert. Pengene trekkes først når vi har pakket ordren og sendt den fra lageret vårt.
Hvis kortet ikke autoriseres, blir ingen penger trukket – og du får beskjed på skjermen med en gang at betalingen ikke gikk gjennom. Merk at selv om en betaling ikke autoriseres, kan kortutstederen din likevel reservere beløpet midlertidig, noe som betyr at du ikke har tilgang til pengene i en kort periode.
Brillene våre finnes i ulike størrelser. De fleste brillene er universelle i størrelsen for å passe til de aller fleste, men hvis de er merket med "wide" eller "narrow", betyr det at de har en annerledes passform i forhold til modellens stil. Én enkelt modell finnes ikke alltid i flere størrelser, siden dette ikke er "størrelser" men indikasjoner knyttet til modellens stil og passform. Det vil stå på produktsiden her i nettbutikken hvis brillene er spesielt smale eller brede.
Når du har valgt brillene du vil ha i nettbutikken, kan du scrolle ned for å se de nøyaktige målene.
Hvis du ikke finner riktig størrelse på modellen du ønsker å kjøpe, må vi dessverre informere om at de er utsolgt.
Brillene våre er designet som unisex for å passe like godt til både menn og kvinner. Men når du blar rundt på nettsiden vår, vil du legge merke til at vi ofte deler inn brillene når vi viser frem herre- og damebriller. Vi gjør dette kun for å vise bestselgerne sortert etter kjønn – for å gi deg en mer tilpasset brukeropplevelse.
Det finnes mange ulike kombinasjoner av modeller, størrelser og styrker. Vi har ikke alltid den eksakte brillen du leter etter. Noen ganger kan det være fordi brillen er utsolgt, andre ganger fordi den ønskede passformen ikke finnes i vårt produktutvalg.
Vi leverer kun briller med enkle synsstyrker, som korrigerer én type syn i begge glassene.
Du er alltid velkommen til å kontakte kundeservice med en forespørsel.
Det kan ofte være vanskelig å si når en bestemt brille kommer tilbake på lager. Vi jobber hele tiden for å holde lageret vårt fylt opp, eller i det minste få inn nye varer så raskt som mulig.
Mens du venter på at brillene kommer tilbake på lager, kan du holde deg oppdatert på kolleksjonssiden vår.
Ja, du kan justere innfatningene litt ved å bøye dem forsiktig uten å bruke for mye kraft.
Kontakt oss
Fant du ikke svaret du lette etter? Du kan chatte med oss via "Support"-knappen nederst til venstre.