VILKÅR OG BETINGELSER

Disse kjøps- og leveringsvilkårene gjelder for produkter kjøpt på www.luxreaders.no.

For å handle hos Luxreaders.no må du være minst 18 år gammel og ha et gyldig debet- eller kredittkort som Luxreaders godtar. Luxreaders.no eies av Luxreaders ApS (DK38454749).

Når du handler hos Luxreaders.no, godtar du disse vilkårene, og du er derfor forpliktet til å gå gjennom dem før du bestiller. Siden Luxreaders kan endre disse vilkårene fra tid til annen, bør du lese vilkårene hver gang du handler hos Luxreaders.no. Vilkårene ble sist oppdatert den 26. januar 2024.

Betaling og levering

Vi godtar betaling med Vipps, Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro, Klarna og Paypal. Du blir trukket for beløpet så snart produktet er sendt.

Alle priser er oppgitt i NOK. Du finner alle tilgjengelige valutaer oppgitt nederst på siden. Fraktgebyret må legges til i vareprisen. Du vil alltid kunne se de sammenlagte fraktomkostningene når du velger leveringsform under bestillingsprosessen.

Vi leverer ved bruk av PostNord Danmark og Posten Norge. Vi leverer til de fleste land i verden; alle tilgjengelige land er oppgitt ved bestilling. Listen over tilgjengelige land kan bli endret uten forvarsel.

Ved bytte av færre enn tre par briller dekker vi ikke fraktkostnadene for den nye bestillingen. Hvis du har bestilt tre eller flere par briller og bare bytter ett eller to par briller, vil det påløpe ekstra fraktkostnader.


Forebygging av svindel
For å bidra til forebygging av svindel forbeholder vi oss retten til å kontakte deg og be om tilleggsinformasjon – i tilfelle vi eller betalingsformidleren vår har noen bekymringer angående bestillingen din. Tilleggsinformasjon kan være bevis på faktura- og/eller leveringsadresse, men er ikke begrenset til dette. Vi vil ikke kansellere eller unnlate å godta en bestilling uten å kontakte deg, med mindre vi er sikre på at bestillingen ikke rettmessig ble lagt inn av kortets/kontoens innehaver.

Konto- og kredittkortsvindel er ulovlig, og vi vil i alle tilfeller samarbeide med alle relevante nasjonale og internasjonale politimyndigheter for å forebygge og rettsforfølge alle uredelige besøkende.

Hvis du har spørsmål rundt metodene våre for forebygging av svindel, ber vi deg kontakte oss på hei@luxreaders.no, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.

Angrerett og 100 dagers fri retur

Hvis brillene ikke passer har du 100 dager på deg til å returnere varene - gratis. Du må kun benytte vår returseddel. Du har rett til å angre et kjøp uten årsak innen 100 dager. Har du kjøpt flere produkter i en bestilling, kan du velge å angre kjøpet av noen eller alle produktene. Angrefristen utløper 100 dager etter dagen da du mottok produktet ditt. Hvis fristen utløper på en lørdag, søndag eller helligdag, blir fristen forlenget til påfølgende ukedag.

Angrefristen er overholdt hvis du har sendt varsel om at du ønsker å benytte angreretten før angrefristen er utløpt. Vennligst merk at returen kun er gratis hvis du benytter vår returseddel. Du vil få en automatisk generert e-post når vi registrerer returen på vårt lager. Det kan ta opp til 14 hverdager. Etterpå vil vi refundere kjøpesummen på samme betalingsmåte som ble benyttet ved plassering av ordren.

Hvis du angrer ditt kjøp av et produkt, må du sende oss produktet til Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farverland 6, 2600 Glostrup, Danmark, Fristen er overholdt hvis du tilbakesender produktene før de 100 dagene er utløpt. Vennligst merk at tilbakeleveringen kun er gratis hvis du benytter vår returmerkelapp.

Tilbakebetaling ved kansellering

Vi refunderer alle betalinger du har gjort til Luxreaders når du avbestiller, inkludert fraktkostnader for levering. Dette gjelder imidlertid ikke i følgende tilfeller: Hvis du har kjøpt flere produkter i en bestilling og bare avbestiller en del av kjøpet, refunderer vi ikke fraktkostnadene for levering.
Hvis du har valgt et leveringsalternativ som er dyrere enn det billigste alternativet vi tilbyr, refunderer vi ikke merkostnadene. Vi refunderer beløpet uten unødig forsinkelse, og det vil maksimalt ta opptil 30 dager fra den dagen vi mottar angreretten/returen din. Lageret vårt må først motta produktet som skal refunderes, og når lageret har registrert produktet, vil refusjonsbeløpet bli utbetalt til den opprinnelige betalingsmåten som ble brukt. Vi kan først utbetale refusjonen når vi har mottatt de returnerte produktene, eller når du har sendt den nødvendige dokumentasjonen for returen.


Med mindre dere uttrykkelig har avtalt noe annet, vil vi alltid utbetale refusjonen til samme betalingsmåte som du brukte under den opprinnelige transaksjonen. Du vil uansett ikke bli pålagt noen form for gebyrer som følge av tilbakebetalingen.

Retur er gratis når du bruker vår returetikett. Vår etikett er en internasjonalt akseptert returetikett. Grunnen til at det ikke er noen strekkode på etiketten, er at mottakeren, i dette tilfellet Luxreaders, betaler for frakten så snart pakken er mottatt. Derfor skal du aldri betale fraktkostnader for å returnere en vare. Hvis du velger å ikke bruke vår returetikett og/eller betaler en tredjepart for frakt, vil vi ikke refundere fraktkostnadene til deg.


Skulle det mot formodning skje at returetiketten vår ikke godtas uten at det påløper returfraktkostnader, ber vi deg kontakte vår kundeservice på forhånd for å få hjelp.
Det er viktig å presisere at refusjon kun gjelder for betalinger som gjøres direkte til Luxreaders. Dette betyr at vi ikke kan refundere returfraktkostnader som er betalt til tredjeparter.

Reklamasjon

Hvis du har kjøpt en vare som har mangler – f.eks. materialdefekter eller fabrikasjonsfeil – gjelder reglene i kjøpsloven. Du kan reklamere på mangler ved produktet innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å henvende deg til oss på hei@luxreaders.no.

Vi ber deg belyse problemet i så stor detalj som mulig. Dette er ikke et krav, men det gjør det enklere å finne feilen og minimere behandlingstiden for reklamasjonen din.

Hvis reklamasjonen er berettiget og mangelen ikke kan avhjelpes uten å sende produktet tilbake, tilbakebetaler vi dine rimelige fraktomkostninger. Husk at produktet alltid må sendes i forsvarlig emballasje og at du må få kvittering på forsendelsen. Ta vare på postkvitteringer, inkludert informasjon om fraktomkostninger og eventuelt kolli-/sporingsnummer.