Angrerett og 100 dagers fri retur

Hvis brillene ikke passer har du 100 dager på deg til å returnere varene - gratis. Fyll ut returskjemaet på vår nettside og motta din returetikett og CN 22-merket via e-post. Last ned og skriv dem ut. Pakk forsiktig ned varene i den originale emballasjen, plasser returetiketten oppå den originale etiketten, og fest CN 22-etiketten utenpå pakken. Du har rett til å angre et kjøp uten årsak innen 100 dager. Har du kjøpt flere produkter i en bestilling, kan du velge å angre kjøpet av noen eller alle produktene. Angrefristen utløper 100 dager etter dagen da du mottok produktet ditt. Hvis fristen utløper på en lørdag, søndag eller helligdag, blir fristen forlenget til påfølgende ukedag.

Angrefristen er overholdt hvis du har sendt varsel om at du ønsker å benytte angreretten før angrefristen er utløpt. Vennligst merk at returen kun er gratis hvis du benytter vår returseddel. Du vil få en automatisk generert e-post når vi registrerer returen på vårt lager. Det kan ta opp til 14 hverdager. Etterpå vil vi refundere kjøpesummen på samme betalingsmåte som ble benyttet ved plassering av ordren.

Hvis du angrer ditt kjøp av et produkt, må du sende oss produktet til Luxreaders ApS, c/o Milcom A/S, Farverland 6, 2600 Glostrup, Danmark, Fristen er overholdt hvis du tilbakesender produktene før de 100 dagene er utløpt. Vennligst merk at tilbakeleveringen kun er gratis hvis du benytter vår returmerkelapp.

Med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet, vil vi alltid utbetale refusjonen til samme betalingsmåte som du brukte under den opprinnelige transaksjonen. Du vil uansett ikke bli pålagt noen form for gebyrer som følge av tilbakebetalingen.

Retur er gratis når du bruker vår returetikett. Vår etikett er en internasjonalt akseptert returetikett. Grunnen til at det ikke er noen strekkode på etiketten, er at mottakeren, i dette tilfellet Luxreaders, betaler for frakten så snart pakken er mottatt. Derfor skal du aldri betale fraktkostnader for å returnere en vare. Hvis du velger å ikke bruke vår returetikett og/eller betaler en tredjepart for frakt, vil vi ikke refundere fraktkostnadene til deg.

Skulle det mot formodning skje at returetiketten vår ikke godtas uten at det påløper returfraktkostnader, ber vi deg kontakte vår kundeservice på forhånd for å få hjelp.
Det er viktig å presisere at refusjon kun gjelder for betalinger som gjøres direkte til Luxreaders. Dette betyr at vi ikke kan refundere returfraktkostnader som er betalt til tredjeparter.